З 1 жовтня у Пенсійному фонді України розпочав діяти веб-портал електронних послуг

Версія для друкуВерсія для друкуВідправити на e-mailВідправити на e-mail

З метою покращення якості та оперативності обслуговування громадян, впровадження технологій електронного урядування в соціальній сфері Пенсійний фонд України розробив веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, який почав працювати з 1 жовтня 2012 року, забезпечуючи надання органами Пенсійного фонду України послуг в електронному вигляді.

Діяльністьвеб-порталу регламентується «Порядком надання органами Пенсійного фонду України послуг в електронному вигляді»,  затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 7 вересня 2012 року № 16-1,  зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2012 року за №1565/21877. За його допомогою пенсіонери, застраховані особи та страхувальники зможуть отримувати в режимі онлайн доступ до інформації в пенсійній сфері. Відповідно до вказаного порядку  надаються слідуючі електронні послуги: 

  • Реестрація користувачів на веб- порталі;
  •  Доступ до розміщенної на веб-порталі інформації.

а) для громадян та застрахованих осіб:

- про порядок реєстрації громадян у базі даних веб-порталу;

- про права, обов’язки та відповідальність одержувачів пенсійних та інших виплат, що здійснюються Пенсійним фондом України;

- про порядок одержання та використання пенсійного посвідчення;

- про умови, порядок призначення, перерахунку та виплати пенсій тощо;

-  зразки заяв, скарг, запитів на інформацію, інших документів, включаючи можливість роздрукування або заповнення таких документів в електронному вигляді;

- про порядок одержання та використання свідоцтва про обов’язкове державне соціальне стахування. 

б) для страхувальників, у тому числі фізичних осіб-підприємців та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно:

- про порядок реєстрації в базі даних веб-порталу;

- про взяття на облік страхувальників у територіальних органах Пенсійного фонду України, їх права та обов’язки;

- про умови нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших обов’язкових платежів;

- про умови та порядок складання і подання звітності тощо.

За умови підтвердження автентичності особи, що одержує доступ, шляхом реєстрації особи в базі даних веб-порталу застраховані особи та страхувальники, у тому числі фізичні особи-підприємці та особи, які забезпечують себе роботою самостійно, отримають також доступ до інформації про стан відомостей про застраховану особу, пенсійних виплат, обробки звіту, поданого в електронному вигляді, стан взаєморозрахунків за зобов’язаннями платника.

Окрім цього, за допомогою веб-порталу користувачі зможуть також дізнаватися про стан розгляду заяв, скарг, запитів, поданих в електронному вигляді, попередньо записуватися на прийом у територіальних органах Пенсійного фонду України, а також подавати запити для підготовки в паперовому вигляді довідок, інших документів, які заявник одержує під час особистого звернення до територіального органу Фонду.

Надання електронних послуг здійснюється органами Пенсійного фонду України для користувачів послуг безкоштовно.

Саме тому, застосування сучасних інформаційних технологій нині є особливо актуальним для людей з обмеженими фізичними можливостями, а також для тих, хто обмежений у часі. Адже нова сучасна послуга надає можливість громадянам отримати безкоштовно різні консультації та економити час, зусилля і кошти.

При цьому з метою захисту персональних даних користувач для перегляду індивідуальної інформації, що міститься в Державному реєстру, крім логіна та пароля, вводить додатковий разовий код, який надсилається електронною системою на вказану ним адресу електронної пошти.

Адреса веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України: portal.pfu.gov.ua.

 

Ганна Беженар, начальник відділу персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж управління Пенсійного фонду України в Сокирянському районі

-